كارشناس حقوق سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد، گفت: نيروي انتظامي به عنوان مجري قانون، بدون كسب مجوز و پروانه ساخت، اقدام به ساخت و ساز غيرقانوني در قلب بافت تاريخي يزد نموده است.

منيژه جعفري، در گفتگو با خبرنگار ايسنا – منطقة يزد، با اشاره به غيرمجاز بودن ساخت و ساز با ارتفاع بيش از حد مجاز در جوار برج و باروي يزد، افزود: با توجه به قرار گرفتن اين ساختمان در حوزه ويژه طرح تفضيلي بافت ارزشمند و درجه يك تاريخي شهر يزد، استعلام اين واحد و نيز ارائه طرح به سازمان ميراث فرهنگي جهت تصويب از ملزومات احداث مي‌باشد.

وي در خصوص برخورد با اين احداث بدون پروانه و مجوز بيان كرد: احداث اين ساختمان از اوايل اسفندماه آغاز گرديد و علي‌رغم اخطارهاي پي در پي يگان حفاظت و درخواست توقف اجراي پروژه، هيچ عملكردي از سوي نيروي انتظامي صورت نگرفت.

جعفري خاطرنشان كرد: طي جلسه با نيروي انتظامي، مطرح شد كه به جهت كشوري بودن طرح و ارسال از سوي فرماندهي كشور موقتا طرح متوقف شود، تا بررسي‌هاي لازم صورت پذيرد، ولي متأسفانه هم چنان طرح در حال پيشرفت فيزيكي است.

كارشناس حقوقي اين سازمان بيان داشت: به جهت عدم توقف مراحل اجرايي و نيز عدم ارائه طرح به سازمان جهت تصويب، پيگيري‌هاي قضايي از سوي سازمان با طرح شكايت به دادگستري در حال پيگيري قضايي مي‌باشد.

وي افزود: نيروي انتظامي كه خود مجري قانون و آگاه به مسائل ساخت و ساز در بافت تاريخي بوده و همكاريهاي لازم را جهت حفظ آثار با سازمان ميراث فرهنگي داشته هم اكنون خود قانون شكني نموده است.

كارشناس حقوقي سازمان ميراث فرهنگي در پايان تأكيد كرد: قوانين اين سازمان در عرصه بافت تاريخي و حريم آن لازم

به اجرا است و كسي نمي‌تواند ناقض آن شود

منبع"ايسنا

           يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا